Spotkanie prowadziła p. Annna Stępniewska. A w nim – potrzeby i cele edukacji architektonicznej, przykłady dobrych praktyk w kraju i za granicą, programy międzynarodowe. Wszystko poparte prezentacją działań m.in. ze Stowarzyszeniem Akademia Łucznica.

Program „Dialog z otoczeniem” jest przemyślanym, poważnym i starannym sposobem, aby edukować młodych ludzi o środowisku zbudowanym. Bardzo trudno jest obecnie ująć w podstawach programowych coś, czego nie ma w międzynarodowych standardach (TIMSS, PISA). Jest to krótkowzroczność: mam nadzieję, że mądrzejsze głowy ostatecznie zwyciężą i więcej będzie w programach szkolnych miejsca na edukację w zakresie sztuki, dizajnu, środowiska naturalnego i zbudowanego.
– prof. Howard Gardner, Harvard Graduate School of Education

To kolejny, gortący dla nas temat, z zakresu edukacji estetycznej. W teorii i praktyce.



Leave a Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close